Dikkat! Arabada Anne Var


Araba kullanmak oldukça yorucu ve stresli bir iştir. Tüm duyularınızı çalıştırıp gözlerini dört açmanız gerekiyor ki hem atraksiyon yapan sürücüleri hem de kendini yola atıveren yayaları görüp anında tedbir alabilesiniz. Buraya kadar her sürücünün bildiği bilgiler.

Bilinmeyen kısmı ise yine annelerin başındadır. Arka koltukta oturan, ağlama ve sızlanma potansiyeli mevcut bir çocuk ile yolculuk yapmaktan bahsediyorum. Ayrıca yola dikkatini verip bir yandan da çocukla ilgilenmenin nasıl olduğunu anlatmak...

'Anne karnım acıktı', 'Çişim geldi', 'Oyuncağım yere düştü' tarzı cümlelerle bangır bangır ağlayan, bunların eşliğinde araba kullanan annelerin kalp atış hızının yükselip elini ayağına dolaştıran durumu nasıl idare ettiklerini bir Allah bilir bir de anneler.
Yol kontrol edilmeye çalışırken bir yandan da çocuk teselli edilir, olaya bir de yan arabada seni yalnız sanıp pis pis sırıtan kişilerde dahil olunca Neron misali ortalığı ateşe vermenize ramak kalır.

Ama yok ! biz anneyiz, sabırlı olmak, olayları idare edip yoluna koymak bünyemize işlenmiş bir kere.

Hemen çocuğun dikkati başka yöne çekilir 'Vavvv şu köpeğe bak çok tatlıııı' gibi :) her şeyi denediniz baktınız susmuyor, müzik son ses açılır (evet yaptım:)) başka çare yok çünkü o anda kaza yapma kapasiteniz diğer sürücülere göre daha fazla. İster istemez dikkat dağılıyor.

Bazen diyorum ki ehliyet kursuna giderken arabanın üzerinde 'sürücü adayı' diye koskocaman yazı yazardı, aynen o şekilde 'arabada çocuk var' yazısı asılsa. Belkide 'Dikkat! arabada anne var' yazsa çok da mantıklı olmazmıydı? :)
En azından etrafa 'Anayım ben, yanımda çocuğum var iki kat stresliyim bana iyi davranın' mesajını verebilirdik :)

Tabii o da anlayana...

Beni Takip Edin
 © by siyahanne

Yorumlar

  1. Cok guzel birseye deginmiissiniz.. dikkat anne var.. :)

    YanıtlaSil
  2. Müziğin sesini açmak ve duymazlığa gelmek bulduğum çarelerdendir. :)))))

    YanıtlaSil
  3. son ses müzik. tek çözüm yolum

    YanıtlaSil
  4. Ben çözümü Cihangir'in sevdiği müzikleri "acil durum kiti" gibi kullanmakta buldum :) Zaten arabada gezmeyi çok seviyor, dışarıyı izliyor. Bu sırada arabada rutin çaldığımız müzikler oluyor. Ne zaman kırmızı ışıklarda dursak ve trafiğe yakalansak sıkılmaya başlıyor ve huzursuzlanıyor. Tam yaygarayı koparacakken onun sevdiği müziği çalmaya başlıyorum. Bir anda dikkati müziği yöneliyor ve alkışlamaya başlıyor. En azından belli bir süre müzikle idare ediyoruz durumu :)

    YanıtlaSil
  5. O zaman anneler olarak, yaşasın müziğin gücü diyoruz :))

    YanıtlaSil
  6. aynen anlayana :)

    bende bloguma beklerim

    www.obiranne.net

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızım Az Kalsın Zehir İçiyordu

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Çocuklar İçin 'Ev Yapımı Limonata' Tarifi