Kene ile Tuvalet Eğitimimiz




Başlığı görünce şaşırdığınızı tahmin edebiliyorum, ama bu olaya şöyle diyelim. 'Top ayağıma oturdu, bende gelişine vurdum ve gol oldu :)'
Her çocuğun ve annenin tuvalet eğitimi hikayesi farklıdır. Çoğu kişinin yaşadığı ise aynı. Yani; Tuvalet eğitimi hakkında birçok kitap okunur, etraftan gerekli araştırmalar edinilir, lazımlıklar alınır, çocuğa yapması gerekenler uygun biçimde anlatılır. Çocuk bir kaç defa altına kaçırır ve bir süre sonra alışmaya başlar. Tabi bu olaylar gelişirken annenin ne zorluklar yaşadığını da atlamamak lazım. Başlarda bizim de tuvalet eğitimimiz aynen bu şekilde başladı. Devamı ise biraz olağan dışı gelişti. İlk zamanlarda lazımlığa oturmayı reddeden Nil tuvaleti gelince sadece haber veriyor, gel lazımlığa yap değince kıyameti koparıyordu 'Hayırrr ben bezime yapmak istiyorummmm' şeklinde :)

Benim lazımlığa oturtma oyunum; tuvalette minicik pembe böcükler varmış ve onlar çok susamışlar haydi çişini yap da, onlara su verelim. Kakan gelince de yap ki yine böcüklere verir karınlarını doyururuz. Gibi kulağa iğrenç gelebilecek bir hikaye...

Derken araya bayram girdi, evde olmadığımızdan eğitime ara vermek zorunda kaldık.
Eve geldiğimiz gün Nil' in altını bağlamak için açtığımda tam belinin orada siyahlık gördüm, başta yara kabuğu sandım ve dikkatli bakınca şok oldum. Evet bir kene Nil'e yapışmıştı :(  
Hemen arabaya atlayıp hastaneye gittik, doktor iğne yardımıyla keneyi çıkardı ve 10 gün kontrol altında tutulacağını arada kan vermeye geleceğimizi söyledi.
Nil de durumun içinde olduğundan 'Anne bana ne olmuş' dediğinde bende o an tuvalet eğitiminin verdiği böcük hikayesinin etkisiyle; Canım biz böcüklere su vermediğimiz için, bize biraz kızmışlar ve sana su içmeye gelmişler. Bir daha tuvalete yapalım ki tekrar sana gelmesinler. Diyerek olayı hem anlamlaştırmış hemde tuvalet eğitimimize katkı sağlamıştım. 
Değiş o değiş ilk tuvalet gelişinde hemen kendi kendine lazımlığa oturdu ve benimle beraber 'hadi anne böcüklere su verelim ' diyerek tuvalete dökmeme yardım etti. Bende 'Nil böcükler sana çok teşekkür etti, çok beğenmişler' sözleriyle olayı sevimli hale getirdim.
Aradan bir ay kadar geçti. Böcükleri unuttuk bile :)
Şimdi kendi kendine çamaşırını çıkarıp, tuvaletini yapıyor. Tabiki bitince o meşhur cümle ile altını sildirmeye çağırıyor.
'Anneeee Bittiiii' :)

İşte bizim değişik tuvalet eğitimi hikayemiz bu şekilde. Hikayemizin ana düşüncesi ise 'Her şer de bir hayır vardır'

Nil tuvalet alışkanlığı kazanalı hemen hemen 2 ay oldu. Geceleri de iki defa tuvalete kaldırıyorum ve bu düzeni oturtmuş durumdayız.

Eğitime yeni başlayan annelere de bol bol sabırlar dilerim. Gerçekten zor bir süreç.

Sevgiler...



Beni Takip Edin

 © by siyahanne

Yorumlar

  1. sebep olmuş resmen :) bizde yeni bıraktık geceleri ben hiç kaldırmıyorum ona da alıştı şükür çünkü bölünen uykuyu geri getirmek çok zorrr bizde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle oldu:) Aslında ben tamamen uyandırmıyorum kucağıma alıp oturtuyorum oturağa, yoksa da kendi söylüyor çişim yok diye :) Günden güne de farklılaşıyor aslında bazen kendi kalkıyor, belli olmuyor.

      Sil
  2. Niyetiniz sonuca ulaşmış ama kene sağ olsun mu diyeyim Allah korumuş mu diyeyim bilemedim . :)) Ama hayırlı olsun tuvalet eğitimi sonrası ballı lokma gibi ya . :))
    Bizde yeni attık bezi umduğumdan kolay oldu bizimkisi de .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende o zaman karışık duygular içindeydim :) Evet çok rahatlık oluyor, başlarda zor olsada sonrası güzel. Size de hayırlı olsun diyeyim o zaman :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kızım Az Kalsın Zehir İçiyordu

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Çocuklar İçin 'Ev Yapımı Limonata' Tarifi