Kızım Az Kalsın Zehir İçiyordu



Geçen gün markete gittik, kızım marketten suya karıştırılıp içilen toz meyve sularından(!) almıştı. Tüm ısrarlarıma rağmen de elinden bir türlü bıraktıramadım, yine 3 yaş sendromu tutmuştu çünkü :)
Eve geldiğimizde de toz içeceği göstererek ısrarla 'bana limonata yap anne' deyip durdu. Bende 'tamam ama önce yazılarını' okuyayım dedim.
Okudum ve resmen dünyam döndü, kızım az kalsın zehir içiyordu içinde hangi kimyasalı ararsanız var. Bütün aldığımız paketli ürünler tabiki sağlıklı değil ama bu kadar da olmaz dedirtti bana.

(Resmin üzerine tıklayıp, büyülterek içindekileri okuyabilirsiniz)


Hele ki ''Çocukların aktivite ve dikkatleri üzerinde olumsuz etkileri bulunabilir.'' ibaresini okumam bana pes dedirtti. Nasıl bu ürünlerin satışına izin veriyorlar anlamıyorum. Bir de üzerinde bariz etkileri yazdığı, ben zararlıyım diye kendini ispat ettiği halde.
Burada bütün iş yine biz ebeynlere düşüyor. Allah'tan alacağım ürünlerin arkasını okuyorum. Yoksa kızım bu zehri içecekti. Lütfen marketten bir şey alırken o minicik yazılmış yazıları dahi okuyalım, bu alışkanlığı edinelim. Çocuklarımıza da anlayabilecek yaşa geldiğinde bu alışkanlığı öğretelim.

Sonra mutfağa gidip kızım görmeden gerçek limondan ekşi bir limonata yaptım. Kızım içti ve 'anne bu hiç güzel değil' dedi :) Bende 'bir daha alma bu limonatadan çok kötüymüş' diyerek kızımı ikna etmeyi başardım. Dedim 'şimdi ben sana ev limonatası yapacağım, o daha güzel'. Tekrar mutfağa dönüp orijinal ev limonatası yaptım, onu bayıla bayıla içti ve benimde içim rahatladı.
Aslında bir de bunları okumadan çocuklarına içiren ebeveynleri düşününce de üzülmedim değil...

Bu karışımları ve meyve sularını çocuklarımızdan uzak tutalım, eğer yapabiliyorsak evde kendi elimizle yapalım. Sizlerle basit bir 'ev limonatası' yapımı tarifini paylaşmak isterim. Tarif için BURAYA tıklayabilirsiniz.


Beni Takip Edin
 © by siyahanne

Yorumlar

  1. iyiki okumussun gercekten bunu alışkanlık haline getirmekte fayda var her paketli gıda eve giren bomba gibi ne kadar elersek okadar iyi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimizden geldiğince dikkat edeceğiz artık, okul dönemini düşünüyorum ben. o zamanlar takip etmek daha zorlaşacak. Okul dönemine kadar çocuklara alışkanlık kazandırmalıyız.

      Sil
  2. Nazo bizimde çocuktan önce tükettiğimiz bir markaydı ama çocukla birlikte değişen yeme içme alışkanlığımız gibi oda bitti. Doğal meyve suyu içirmeye özen gösteriyorum. Paket ürünleri hayatımızdan çıkarmakta fayda var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim çocukluğumuzda da link vardı, çok fazla içiyorduk :( Market ürünü ne kadar az alırsak o kadar iyi.

      Sil
  3. Çok gıcık bir durum, umarım bu tarz ürünler piyasadan kalkar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke öyle bir uygulama olsa ama maalesef, artıyor bu tarz ürünler fakat azalmıyor.

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun. Gerçekten okumak önemli. Kimi aile hiç önemsemiyor bile içeriklerini. Uyarınız için teşekkürler.
    Sizi takibe aldım ben de beklerim
    http://bahareli.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki bu konuda çoğu kişi bilinçsiz, çocuğuna markası belli olmayan abur cuburları verenler bile gördüm ve müdahale ettiğimde 'çok biliyorsun sen' bakışları vede imalarıyla karşılaştım. İster istemez o çocuklara üzülüyor insan.
      Takip için teşekkürler. Ziyaretinize geliyorum hemen.

      Sil
  5. Gıda etiketlerini okumaya başlamak, benim beslenme bilincimi ciddi şekilde geliştirdi. İnsan paketli ürünlerin içinde neler olduğunu gördükçe almaya eli gitmiyor. Çocuklarımı bu tür gıdalardan korumak için epey strateji geliştirdim. En faydalısı, istedikleri şeyi, evde onlarla birlikte yapmak. Bu konudaki gözlem ve deneyimlerimi blogda yazmıştım. http://www.yemekyolculugu.info/2012/11/cocuklar-hazr-gdalardan-uzak-tutmak.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banu hanım yazınızı okudum ve çok beğendim. Güzel noktalara değinmişsiniz, yorumunuz için teşekkürler.

      Sil
  6. Hazır paket ürünler gerçekten de tam bir zehir. Hiç eve sokmamak gerek heralde.

    YanıtlaSil
  7. Son anda yapılan hileyi çok başarılı buldum. Tebrikler : )) eksi limonata iyi fikir ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, gerçekten çok etkili oldu :)

      Sil
  8. Birkaçı hariç gerisi normal maddeler zaten. sitrik asit: limon tuzu, askorbik asit: c vitamini , titanyum dioksit: beyaz gıda boyası vs. Zararlı denilebilecek tek madde aspartam, o da kimyasal tatlandırıcı oluyor. Burda ürünü övmeye çalışmıyorum, mümkünse hiçbir hazır gıda tüketilmemeli ama zehir denecek bir durum da yok abartmayın.

    YanıtlaSil
  9. Valla bende deney yaptım aldım bitane suya döktüm karıştırmadan içinde masmavi bişey çıktı ne olduğunu yazarmısınız

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sürpriz Yumurtadan Müzik Aleti yapımı

Çocuklar İçin 'Ev Yapımı Limonata' Tarifi